Forsikringsskade2018-10-14T19:06:37+00:00

Sjekkliste for deg med forsikringsskade

1. Meld skaden til ditt forsikringsselskap

Direkte på ditt selskaps nettside eller fyll ut og send skademeldingsskjema. Har du bulket med andre, fyll ut sammen. Ta eventuelt bilder på skadested og av bilene. Du får et skadenummer av Forsikringsselskapet. Sjekk hvilken leiebildekning du har – vær oppmerksom på størrelse, leietid og spesielle behov. Er du usikker på om du skal benytte forsikring, så meld fra uansett. Det koster ingenting om det senere viser seg lønnsomt å dekke skaden selv.

2. Kontakt oss for taksering

  • Kontakt oss på telefon 31005300 eller firmapost@dkskade.no Du kan sende inn bilder av skaden og vi rettleder deg videre.
  • Vi ordner alt i forbindelse med skadeoppgjør med ditt forsikringsselskap så fremt du har dekning og har meldt inn skaden. Vær oppmerksom på at dersom du kun har ansvar eller delkasko må motparten først behandle ansvarsfordelingen før taksering kan skje. Eventuell egenandel betales til oss ved henting av ferdig reparert og rengjort bil.
  • For firmakunder – Kreditt på eventuell merverdiavgift og egenandel for firmakunder skal avtales på forhånd
  • Møt opp til avtalt tid med nyvasket bil for å sikre at alle skader avdekkes. Dersom dette er vanskelig kan vi tilby vask til en gunstig pris. Ekstra tid/ventetid må da påberegnes. 
  • Opplys oss om skadenummer.
  • Vi ser over bilen sammen med deg for å avdekke andre eventuelle skader, og avklarer hva som skal utbedres eller ikke. Er det flere ting du ønsker å få utbedret samtidig gir vi gjerne et godt tilbud på dette.
  • En forhåndstakst tar gjennomsnittlig 30-45 minutter og etter dette avtaler vi tidspunkt for reparasjon og eventuelle leiebildetaljer. Vi anslår reparasjonstid.
    Når takst er godkjent av ditt forsikringsselskap kan du bekrefte at reparasjon skal igangsettes og vi bestiller deler.
  • NB. Deler som ikke kan returneres ved eventuell avbestilling av reparasjon må dekkes av deg som kunde. 

3. Levering av bil for reparasjon:

Vi sørger for at leiebil iht avtale står klar her når du leverer bilen for reparasjon. Dersom du ønsker at vi henter bilen din, gjør vi en avtale på dette.

Fint om du husker på å:

  • Levere ren bil
  • Innlevere til avtalt tid 
  • Ta ut større ting og personlige eiendeler av bilen – husk nøkler!
  • Ha nøkler til hengerfeste og låsebolter til hjul tilgjengelig i bilen
  • Ta av lastestativ og takboks
  • Slå av kamerautstyr e.l
  • Opplyse om relevante anliggende
  • Ønsker du oppgradering av leiebil eller utvidelse av dager, avtales dette direkte med leiebilselskap
  • Husk at du må ha med gyldig førerkort og et kredittkort hvis det ikke legges inn på forhånd, for å få ut leiebil
  • Drivstoff, bompasseringer, parkeringsbøter og så videre belastes ditt kredittkort
  •  Se over bilen for skader og sjekk at tanken er full 

4. Hente ferdig reparert bil:

  • Du mottar beskjed om når bilen er klar for avhenting. Rengjort og kontrollert. Eventuelle forsinkelser ifht avtale lover vi å informere om.
  • Leiebil fylles opp med drivstoff/lades
  • Eventuell egenandel og andre avtalte kostnader betales når bilen hentes dersom ikke annet er avtalt.
  • Så sant det er mulig ser vi over bilen sammen med deg ved henting.

5. Kort tid etter reparasjon vil vi kontakte deg for å sjekke at alt er OK.

Takk for at du velger DK Bilskadesenter!